Prisiminkime šios, nors ir santykinai neseniai įsikūrusios (prieš šešiasdešimt metų), originalios japonų firmos sportinių automobilių tradicijas. „Honda S2000” yra antrasis firmos roudsteris po 34metų.
Jo pirmtakas – S800, o pastarojo tėvai – šeštajame dešimtmetyje gaminti S500 ir S600.
Kai firmos įkūrėjo S. Hondos paklausė, kodėl jis pagamino S800, kurio variklis galėjo suktis iki 10000aps./min, šis atsakė, kad „nenorėjo gaminti tokius pat automobilius kaip ir kiti“.
Penkiolika metų „Honda“ sėkmingai gamino motociklus, iki 1963m. Tokijo automobilių parodoje buvo pristatyti nedideli sportinio tipo automobiliai S360 ir S500 (S – reiškia „sport“).
Juose buvo panaudota originalių sprendimų. Pavyzdžiui, galvutėje buvo montuojami du skirsymo velenai, o kiekvienam cilindrui (jų buvo keturi), kaip ir motocikluose, skirta po atskirą karbiuratorių. Panaudojus šiuos ir kitus sprendimus „širdelė“, esnat 9000aps./min, išvystydavo 33AG. Tačiau ir tai nebuvo galutinė sūkių riba – tachometras buvo sužymėtas iki 14000aps./min. O kad būtų išlaikyta nuožulni gaubto linija, variklis buvo tvirtinamas pasviręs 45 laipsnių kampu. Negana to, penkių laipsnių mechaninė transmisija sukimo momentą ratams perduodavo dviejomis atskiromis grandinėmis. Tiesa, S360 nebuvo pradėtas gaminti masiškai, o S500 nuo konvejerių riedėjo tik iki 1964m. Jį pakeitė S600 (variklio darbo tūris – 0,606l) kupė su atviru kėbulu.
Sekančiais metais Niurburgringo trasoje ADAC‘o rengtose 600km lenktynėse šis užėmė pirmąją vietą savo klasėje. 1965m. Tokijuje pasirodė tikras S serijos sportininkas S800.
Jo priekinė pakaba – papildomai sutvirtinta, nepriklausoma torsioninė, svyruojančių svirčių; kėbulas tvirtinamas ant kopėčių tipo rėmo, grandininę transmijijos pavarą pakeitė kardaninis velenas, vietoj penkių pavarų dėžės sumontuota keturių laipsnių. Greitaeigis variklis išvystė 71AG, buvo galima naudotis žemo oktaninio skaičiaus benziną, o automobilis išvystė 160km/h greitį. Po to „Honda“ aktyviau užsiemė masinės produkcijos gamyba ir didelį dėmesį skyrė varikliams tobulinti.
Apie sportines ambicijas firma pareiškė 1978m. Tuomet pradėtas gaminti „Prelude“. Po jo pasirodė mažas „skustuvas“ CRX, pasauliui „apreiškęs“ garsiosios VTEC sistemos galimybes ir privalumus. Galiausiai, ne taip ir seniai, pristatyti greitaeigiais varikliais ginkluoti „Type R“ „Accord“ ir „Integra“, kuriuos galima laikyti savitiškais S2000 „pranašais“ ...