Tai – pikčiausiai atrodanti Honda S2000 visoje Lietuvoje. Tai – automobilis, priklausantis didžiausiam Honda S2000 fanui Lietuvoje. Ir, negana to – jis dar turi nerealiai įdomią istoriją, kurią aprašė pats mašinos savininkas Andrius Firantas.




Taigi, jūsų dėmesiui – ilgas, įdomus ir šiek tiek redaguotas Andriaus rašinys. Apie visą tiek s2k, tiek jo paties, kaip autosportininko, istoriją.
Visų pirma – apie mašinos istoriją

Viskas prasidėjo nuo kartingų. Vėliau, kai dar neturėjau 18 metų, o tuo pačiu – ir vairuotojo pažymėjimo, su sesės arba mamos Hondom dalyvaudavau slalomuose. Žinoma, laimėdavau prizines vietas. Vėliau, jau artėjant 18-ai, tėtis nupirko Honda Civic iVT 90 m. Pirma kelionė (neturint teisių) buvo į Kačerginės Nemuno žiedą. Ten taip ir leisdavau savaitgalius. Tėvai aišku apie tai nieko nežinodavo. Bet neužilgo ir sužinojo, kai is Kačergines grįžau su traliuku ant kurio buvo sudaužytas Civicas. Tėvų pirmi žodžiai buvo: “iš kiemo be lankų neišleisim”. Aišku, ilgai nesiginčijęs atsakiau – GERAI :)



Taip ir prasidėjo mano autosportas. 2 metai įvairių varžybėlių nugalėtojas, kalnų lenktynių/sprinto čempionas du metus iš eilės. 4 metus dalyvavau Šiaurės Europos šalių žiedinių lenktynių čempionatuose. Žinoma dauguma varžybų be prizinių vietų neapseidavo! :) Keturiskart dalyvavau 1000km varžybose, nugalėjau 2 litrų klasėje su Renault Clio. Dalyvavau 4h lenktynėse drauge su sesės vyru E.Filipavičiumi: vieną kart nugalėjom, kitąkart per plauką likom antri. Dar dalyvavau Open GT klasės varžybose su galinga Xtros Audi. Žinoma, tą dieną greitesnių nebuvo. Netgi ir tais metais! Taigi 2008 m. dėka Andriaus Kontrimo Kačerginės oficialus kėbulinių automobilių rekordas priklauso būtent tai Xtros Audi, kuri buvo patikėta vairuoti man :)

Taigi, laikui bėgant iškilo poreikis galingesniam automobiliui. Jis nebūtinai turėjo būti Honda. Bet kiek visokių variantų išieškojau, vistiek nieko geriau neradau nei Honda. Esmė buvo ta, kad būtų kuo mažesnė kubatūra ir kuo daugiau arklio galių. Honda S2000 idealiai atitiko pagrindinį reikalavimą.

Taip įsigijau 4-ių metų senumo daužtą Honda S2000. Ją susiremontavau, praėjau techninę apžiūrą ir tą pačią dieną “pratestavau” Kačergines Nemuno žiede. Po kelių ratų pasivažinėjimo pasakiau – tai tas automobilis, kurį reikia ruošti žiedui!



Na, ir prasidėjo. Po dienos pasivažinėjimo mano Honda jau buvo išardyta ir laukė eilės lankų dėjimui.

Viskas vyko pagal planą. Sudėjau lankus ir su visiškai standartine mašina išvaziavau į varžybas. Netgi amortizatorius palikau standartinius. Automobilis svėrė 1177kg. Vaizdelis buvo išties nekoks, palyginus su konkurentais, kurie vairavo gerokai galingesnius sportinius bolidus, sveriančius po 800kg :)



Pirma mintis buvo išlengvinti savo Hondą! Taigi, nieko nelaukęs kibau į darbus. Pusantrų metų nuožmaus darbo, begalė meilės ir bemiegių naktų. Finale gavosi 790kg + vairuotojas. Išaušo išsvajota diena, kai po daug darbo mano Honda ir aš pamačiau dienos šviesą. Išvažiavau pabandyti savo kūrinį Kačerginės Nemuno žiede. Pasivažinėjimas baigėsi tikrai apgailėtinai.



Pusantrų metų darbo per kelias sekundes nuėjo šuniui ant uodegos… Džiaugiuosi, kad likau gyvas!



Taigi, po tiek daug įdėtos meilės ir darbo ir po tokios nesėkmės pusantrų metų nebuvo nei nuotaikos, nei noro pažiūreti į tą suniokotą bolidą.

Po pertraukos… 2009m sausį, sumąsčiau susitvarkyti kiemą. O tam kieme ant plytų po brezentu stabiliai stovėjo mano mieganti gražuolė. Suskaudo širdį pamačius, kaip metalą apėmus korozija, kaip medelis sėkmingai auga vietoj vairuotojo sėdynės. Pagalvojau, kad reikia išgelbėti savo kūrinį nuo merdėjimo ir nusprendžiau jį BENT pastatyti ant ratų, kad galėčiau kieme perstumti iš kampo į kampą, kad galečiau susitvarkyti savo kiemą. Taigi, puoliau įnirtingai keisti sulinkusias, nulūžusias važiuoklės dalis į sveikas. Po to nusprendžiau nugramdyti rūdis ir nudažyti lankus. Už tą nuosprendį ir pagalbą darbuose turiu būti dėkingas Armandui Pranskevičiui ir Airidui Vyšniauskui (pastarasis – mano dešnioji ranka dirbant prie S2000). Na, taip vaizdas vis gražėjo ir gražėjo. Galvoju, gal reik ir dar tą, aną , gal dar ir šitą susitaisyt, pasidaryt. Taip po pusės metų darbo atsimerkiu vieną rytą ir žiūriu, kad mano kūrinys beveik atgimė ir yra pasiruošęs antram išbandymui! :) Laikas taip greit prabėgo, kad net nepastebėjau, kaip viską susiremontavau. O planas buvo tik pastatyti ant ratų, kad kieme galėčiau pastumdyti iš kampo į kampą!




Taigi, pirmieji bolido bandymai sutapo su “Fast lap” lenktynėmis. Nusprendžiau surizikuot. Galvoju, jeigu nepasiseks kaip ir pirmąkart, tai bent ’show’ padarysiu vardan “Fast Lap” reklamos! :)

Taigi, pasisekė. Likau gyvas, automobilis atlaikė, o dar ir nugalėjau :)

Taip kiemą pradėjau tvarkyti tik 2009 m. spalį. Ir kaip tik dabar kiemas jau sutvarkytas, o ir Honda – važiuojanti! :) Ta proga ir fotosesija išėjo! ;)



Toliau – apie save, kaip apie Hondų S2000 mėgėją

Taigi, pasivažinėjus vieną dieną su normalia, dar “nesugadinta” Honda S2000, taip ja susižavėjau, kad dieną naktį negalėjau pamiršti to RWD ir 240AG vairavimo malonumo. Išvada buvo vienintelė ir nenuginčyjama: parduoti visas savo turimas Hondas ir nusipirkti gatvinę, kasdieniniam vartojimui skirtą Honda S2000. Taip ir padariau. Nusipirkau daužtą ir, kaip bebūtų negaila, užsiroviau ant skardininko, kuris mano Hondą “tiesino” METUS laiko! Ir nei gražiuoju, nei piktuoju nepavyko jo paspartint. Per tuos metus spėjau nusipirkti dar vieną Honda S2000. Ta, su kuria dabar važinėju (sidabrine, matoma nuotraukose šalia “kovinės”).



Na, taip gavosi, kad vienu metu abi mašinas atsiėmiau iš skardininkų. Ir abi jas susitvarkiau vienu metu. Taigi, teko vieną kažkurią parduoti. Pardaviau. Na, po to pasitaikė dar vienas geras variantas, kurio negalėjau nepirkti. O po to ir dar toks variantas pasitaikė, ir dar, ir dar :) Žodžiu, draugai mane pradėjo vadinti Honda S2000 magnatu :) Taip ir sukūriau www.s2000.lt :) Smagu, kai gali suburti bendraminčius į vieną vietą, kai visi draugiškai pabendraujam forume, pasidalinam informacija, o ir susitinkam palenktyniauti Kačerginės Nemuno žiede!

Apie mintis S2000 pastatyti skersą



Driftas man visada patiko, tikrai norėčiau sudalyvauti ir jaučiu, kad galėčiau TAI padaryti, nors iš šono žiūrint ir nelabai jaukiai atrodo! Juolab, kad visą gyvenimą mokiausi automobilį pilotuoti taip, kad jis kuo mažiau slystų, kad aplamai jis neslysteltų! O driftas – visiškai priešinga teorija visai mano pasąmonei! Bet tikrai apie driftą kažkur gilumoj mintis knibžda!

Apie S2000 svorį ir “mod’us”

Po avarijos buvo pridėta labai daug saugos lankų, tad svorio gerokai padaugėjo! O dar dugną lygų dariau iš sunkios jachtines fanieros, kuri irgi nemažai sveria. Taip dabar dar ir nesvėriau bolido. Bet + – primečiau, kad be manęs ir be kuro ~910kg turėtų sverti. Net pačiam įdomu ! :) Po “Fast lap’o” girdėjau gandų, kad 600kg sveria! :)



Modai elementarūs: “sportinis” išmetimas, kurį reikia perdaryti į sportinį išmetimą! “Sportinis” oro paėmimas, kurį reikia “dadaryti” iki sportinio. Kupsto lietuviški amortizatoriai, aliuminės variklio, greičių dėžės ir reduktoriaus pagalvės. Aušinimo sistema nuo Audi 80 :) Stabdžių skystis “Kingk” 8 litai – 0.5 litro :) Pagrindinis patobulinimas yra svoris, visų kitų “mod’ų” neverta net vardinti, nes jie nėra “mod’ai”…

Pagrindinė taisykė kuriant šį bolidą – “ko nėra, tas negenda” (© D. Čiutelė).

Apie aerodinamiką

Aerodinamines detales derinau pagal teorines žinias. Kreipiausi į tame reikale išmanančius žmones. Paskaičiau literatūros. Sukaupiau reikiamų žinių ir kibau į darbą. Stebuklų nėra, tačiau rezultatą pajutau iškart! Per pirmą bandymą bolidas buvo be lygaus dugno ir be spoilerio- pasekmes matom visi. Antram bandymui palikau viską tą patį išskyrus tai, kad pasidariau lygų dugną ir spoilerį – rezultatą irgi matome.



Pats savo lūkesčius pranokau! Na o tolimesnius reguliavimus, stygavimus su Xtros klubo pagalba tikiuosi išsigaudyt per “Dataloging’ą”.

Apie skardas

Na, skardų liko nedaug :) Priekiniai sparnai, kuriuos palengvinau ir priekinis aliuminis kapotas, kurį irgi dar palengvinau. O visa kita išlieta iš stiklo arba anglies pluošto audinio. O kur nesimato, tai viskas iš aliuminio skardos.

Apie planus dalyvauti kituose renginiuose

Planų dalyvauti visada būna! Tik nevisada jie būna realūs, ypač kai tai riboja biudžetas, skiriamas toli gražu ne tik autosportui. Pradžiai, kol susistyguosiu bolidą, kol pats priprasiu prie jo ir kol jis pripras prie manęs, tol dalyvausiu labai dalyvių gausa pasižymėjusiose “Fast lap” lenktynėse! Na, o vėliau, jeigu viskas bus gerai, tai sudalyvausiu Baltijos šalių čempionate arba 4h lenktynėse. Sudalyvaučiau ir 1000 km lenktynėse, jeigu tik atsirastų pasiūlymų iš kolegų. Na, bet šiaip konkrečių planų neturiu ir nekuriu. Man autosportas yra pramoga, mano hobio išraiška, gerų savaitgalių praleidimo forma. Tai kaip gausis taip. Visaip gerai :) Neapkraunu sau galvos. Prieš akis dar visas gyvenimas :)

Apie automobilio tobulinimo planus

Planas ateinančiam sezonui – kuklus. Bent standartinius stabdžių diskus pasikeisti i sportiškesnius. Nusipirkti tinkamu išmierų padangas. Reduktoriaus porą pasikeisti, nes dabar Kačerginės žiede kaip su troleibusu vaziuoju :) 6-ių pavarų greičių dėzė, o to 6-o nesu gyvenime įjungęs! Visą trasą 4-u bėgiu pravažiuoju. Gale tiesiosios “čiut” 5-a pavara, ir kur ne kur 3-ią įjungiu. Tikiuosi, pasikeitęs reduktoriaus porą išnaudosiu nenaudotus automobilio pliusus :) Taip tikiuosi pagreitėti. Na ir dar reik pašalinti benzino “atlyvų” bėdą, kuri “Fast lap’e” neleido aplenkti savęs, kai į galą varžybų pradėjau atgaudinėti jėgas :)

Normaliai darant tikrai sportinį automobilį, tai reiktų keisti viską. Bet,…”a lot of $”. Taigi, dar ne dabar. Pradžiai reikia sustyguoti tokią, kokia yra, su standartiniais agregatais. Kaip ir planavau, reikia daryti s2000 dėl to, kad mažiau reiktų keisti detalių. Nes standartinė gamyklinė mašina yra pakankamai sportiška, palyginus su kitų gamintojų automobiliais. Prie variklio nekišau nei piršto. Jis yra pakankamai galingas, aš ir taip pilnai jo neišnaudoju. Visų pirma, reikia pačiam treniruotis. Sustyguoti važiuoklę. Ir tik po to reikia lysti prie variklio. Girdėjau gandų, kad maniškėje Hondoje virš 300 AG! :) Duok Dieve, kad ten būtų gamintojo nurodyti 240 AG :)



Na, vistik vienas svarbiausių “mod’ų” – tarpinė tarp vairo ir sėdynės. Tobulybei ribų nėra! Šiaip išvažiavęs į “Fast lap’ą” iškart pajutau, kad metus laiko alų gėriau, o ne Kačerginėje ratus sukau! Manau, antrą kartą važiuodamas su tokia pat S2000 kur nugalėjau “Fast lap” pravažiuočiau dar gerokai greičiau, jeigu bent savaitę prieš tai pasitreniruočiau!

Apie kurą

Pilu 98, kaip gamintojas nurodęs (min. 98). Variklis kaip ne kaip standartinis :) Beje, Lenkijoje, Čekijoje, Austrijoje ir kitose ES šalyse pyliau 98 ir 100 oktano kurą į savo kasdieninę. TAI supratau, kad pas mus tas 98 tai geriausiu atveju kaip kitose ES šalyse koks 95-as būtų! :)

Apie tai, kas dar nepaminėta:

Na net nežinau, ką pridurti noriu, automobilis kaip jau sakiau darytas tik ant išlengvinimo. Jo esmė ir visas BAISUMAS yra tas, kad jis rėminės konstrukcijos ir iškart atrodo ŽUDIKAS. Nors realiai visi agregatai: variklis, dėžė, reduktorius, važiuoklė, stabdžiai, elektronika yra standartas! Visiškas plikas gamyklos setup’as!



Laukiu tos dienos kai bolidas bus pilnai sustyguotas ir truputi „pasportintas“. Įdomu, kokių nuogirdų tada išgirsiu!? Gal tokių kad 500kg ir 500AG ? :D

Komentarai
Komentarų dar neparašyta.
Rašyti komentarą
Turite prisijungti, norėdami parašyti komentarą.
Reitingai
Balsuoti gali tik nariai.

Prašome prisijungtiarba užsiregistruoti, jeigu norite balsuoti.

Nėra reitingų.
Prisijungti
Vardas

Slaptažodis



Dar ne narys?
Registruotis.

Pamiršai slaptažodį?
Prašyk naujo!.
S2000.lt E-Paštas
Facebook

Vieša apklausa
Kokios spalvos S2000 Jums labiausiai patinka?

Juoda
Juoda
20% [463 Balsai]

Balta
Balta
29% [667 Balsai]

Sidabrinė
Sidabrinė
8% [186 Balsai]

Geltona
Geltona
27% [629 Balsai]

Mėlyna
Mėlyna
6% [131 Balsai]

Raudona
Raudona
8% [180 Balsai]

Kita
Kita
2% [41 Balsai]

Balsai: 2297
Pradėta: 2007.09.28 12:42