Vaziuokles reguliavimas
|
Prodrive |
parašyta 2013.03.14 19:22
|
Veteranas
Pranešimai: 198
Įstojo: 2011.11.19 08:53
|
Butu labai idomu suzinoti kokius vaziuokles setúpus naudojate savo eskese. Ziedui, slalomui, greituminiam slalomui etc.
Gana nemazai informacijos yra internete, bet butu labai idomi Jusu patirtis. Koks padangu slegis priekyje ir gale, dropas, camberis, toe ir t.t. Ar padangu slegi kaitaliojate esant sausai/slapiai dangai?
Taip pat kad nekurti naujos temos gal kas paaiskins esminius vaziuokles skirtumus, bei ju nustatymus tarp AP1 ir AP2. (Zinau tik tiek kad skiriasi galines virsutines sakes ir ju ivores, amortizatoriai, spyruokliu spring reitas, ratu dydis, padangos) Kaip skiriasi geometrija? |
|
|
|
Schummy |
parašyta 2013.03.15 09:44
|
Super Administratorius
Pranešimai: 1216
Įstojo: 2007.10.02 10:53
|
dar skiriasi stybilizatoriu kietumas
|
|
|
|
Prodrive |
parašyta 2013.03.15 16:14
|
Veteranas
Pranešimai: 198
Įstojo: 2011.11.19 08:53
|
Dar pamastymui susiradau Tik klausimu daugiau negu atsakymu...
http://blog.kw-su...ootout.pdf
Redagavo Prodrive 2013.03.15 16:47
|
|
|
|
SPEC-NAZ |
parašyta 2013.03.15 17:51
|
Veteranas
Pranešimai: 136
Įstojo: 2011.12.10 09:33
|
Beveik nulio vertas testas man... nes masinos NE VIENODAI ruostos, tad ka cia ir besimatuoti? Padangu plotis skiriasi, gale spoileriai yra ir nera... o pradzioj atrode , kad naudos stockine s2000 ir tik vaziuokle keis, o gavosi sh,... |
|
|
|
Prodrive |
parašyta 2013.03.15 18:54
|
Veteranas
Pranešimai: 198
Įstojo: 2011.11.19 08:53
|
Testas ir man paskutinei vietoj, ziurejau i vaziuokles suderinimus ir skaiciukus. Kodel visu setupai tokie skirtingi, kad ir galinis Toe? Camberiai? Kodel AP1 galinis anti roll-bar (mm) 27.2, o AP2 25,4. Kodel CR galinis spring reitas mazesnis uz priekini, o ap1 ir ap2 atvirksciai. Kodel Toe (mm) AP1 -6.0, AP2 -3.6, CR -5.5? Ka jau bekalbet kai paskaitai s2ki.... ir kokius setupus jie naudoja autokrosui, ziedui ir t.t. Visi eksperementuoja ir renkasi sau tinkamiausias reguliacijas atsizvelgiant i vairavimo stiliu, trasa, modus ir t.t. Tik kad issamios informacijos ir argumentu kol kas pakankamai nesurenku kad galeciau daryti kazkokias didesnes isvadas.
SPEC-NAZ o ka tu manai daryti su savo eske? Koki camberi darysi priekyje ir gale. Koks gale bus Toe?
Asmeniskai as noriu savo AP1 sureguliuoti kad ji nebutu nervinga, prie didesniu greiciu (120km/h+). Noreciau tureti daug daugiau kontroles kai nueidineja uzpakalis (o dar geriau butu jei isvis nenueidinetu) Toleruociau ir labai nedideli understeera. Bet tuo paciu noreciau neprarasti vikrumo esant mazesniems greiciams (iki 100km/h). Suprantu kad vien vaziuokles derinimu to nepasieksiu, bet tai yra viena ir labai svarbi kompleksine dalis einant link uzsibrezto rezultato. |
|
|
|
SPEC-NAZ |
parašyta 2013.03.15 19:42
|
Veteranas
Pranešimai: 136
Įstojo: 2011.12.10 09:33
|
Kadangi vaziuokles reguliavime as esu visiskas nulis, tad ten as ir nelysiu. Turejau Accord Type-R su H&R Cup Kit, tai suleidau, sustandinau kebula, o vaziuokles parametrus palikau gamyklinius ir rezultatai manes tikrai nenuvildavo slalomuose.
Tiesiog vadovaujuos tokiu principu - auto vairavime kiek imanoma maziau veiksmu vairu, nes vairavimas atliekamas ne vien vairo pagalba. Tad priprasiu prie s2k, pajausiu gazo pedala, stabdzius ir kai atrasiu kas man netinka skej, tik tada pradesiu ieskot problemos sprendimo. |
|
|
|
PSasnauskas |
parašyta 2013.03.21 12:09
|
Veteranas
Pranešimai: 106
Įstojo: 2011.02.23 16:03
|
Prodrive, kiek metų dalyvauji autosporte, kad nori jau "daryti kažkokias rimtas išvadas"?
Reguliavimas priklauso nuo milijono dalykų. Net ir piniginės storio.
Aš asmeniškai reguliuojuosi ir styguoji auto taip, kad komfortiškai su ja jausčiausi (pvz toks dalykas kaip žinojimas kad prie tam tikrų aplinkybių tikrai nepradės slysti galas) bei padangos neturėtų smarkaus dilimo.
|
|
|
|
Prodrive |
parašyta 2013.03.21 14:55
|
Veteranas
Pranešimai: 198
Įstojo: 2011.11.19 08:53
|
O kiek reiketu dalyvauti kad butu galima "daryti rimtesnes isvadas"? O jei rimtai, butent ir klausiu labiau patyrusiu dalyviu ju nuomones sia tema, man idomus ju pastebejimai bei patirtis. Masina konstruoju savo malonumui ir noriu pritaikyti savo vairavimo stiliui. Zinau ko noriu ir gilinuosi i tai kaip tai igivendinti.
Vakar eske buvo susverta ir sureguliuota, vakare ikelsiu duomenis. Ziuresiu kas gausis ir eksperementuosiu toliau.
P.S. Pranai o tu kokius nustatymus rekomenduotum kad nepradetu slysti galas posukiuose prie didesniu greiciu 120+ km/h. Koks turetu buti galo isvirtimas ir koks suvedimas? (kas dar galetu itakoti?)
Redagavo Prodrive 2013.03.21 15:32
|
|
|
|
Prodrive |
parašyta 2013.03.22 09:57
|
Veteranas
Pranešimai: 198
Įstojo: 2011.11.19 08:53
|
Pirmas reguliavimas po coilu ir ivoriu sudejimo. Labiausiai abejojau del galo suvedimo. Specialiai pasidariau ant nuliu taip nusibrezdamas atskaitos taska. Teoriskai turetu labiau oversteerinti, bet tiesiog idomu prie kokiu greiciu ir kaip visa tai bus kontroliuojama. Atsilus pasivazinesiu keleta savaiciu ir padarysiu agresyvesni suvedima (pabandysiu galui toe in iki 3mm)
Redagavo Prodrive 2013.03.22 12:17
|
|
|
|
PSasnauskas |
parašyta 2013.03.22 14:12
|
Veteranas
Pranešimai: 106
Įstojo: 2011.02.23 16:03
|
Priekį galėjei čiut čiut į vidu traukt ratus (neigiamo suvedimo), tai padeda mašinai lengviau akseleruotis ir labiau stabdyti.
Metų reikia daug, ir daug domėtis, ir ypač savo setupu ir savo galimybėmis. Juk nesiveši į etapus didelio kalno telemetrijos ir krūvos mechanikų.
Tokie dalykai kaip padangų temperatūros ir slėgių matavimai būnant trasoje - a must. Pagal juos gali nemažai suprasti kaip padangos dirba.
Su galu tai čia irgi n niuansų. Kai kada juk ir spoilerio nereikia jeigu gerai mašina išsverta ir nėra didelės kėlimo aerodinaminės jėgos.
Jeigu turėsi spoilerį jis labiau spausis ir kuo greičiau važiuosi tuo labiau bus prilipęs, bet kartu ir jautresnis posūkiam ir vėjo gūsiam.
Galo suvedimą darai tam kad mašina kažkiek aštriau galėtų posūkius imti, bet minusai kad padangos greičiau dyla.
Dideli išvirtimai smagu ir mažiau streso posūkiuose, bet blogai stabdyme ir akseleravime.
Sakau jeigu tikrai neturi patirties, tai neskubėk apsikraut per daug informacijos iš kart, bet kiekvieną kart kai praleidi trasoje stenkis kuo labiau suprast ką keitei ir kaip keičiasi važiavimas.
Nes kaip suprantu būnant trasoje pakaba nebus reguliuojama .
Dabar kaip susireguliavai, pasivažinėk, pažiūrėk kaip jautiesi. Po to gali paeksperimentuoti ir pakeisti kažką. Visada stebėk kaip dirba padangos. Ir jei kiekvieną kart važiuosi su ne naujų padangų komplektų, tą reikia irgi mokėti įvertinti, ir jau reguliavimai kažkiek kažko kitaip gali įtakoti, todėl atsiranda dar daugiau niuansų.
Jei gerai supratau iš kažkurios foto tai pas Tave amortizatorių ištraukimo ir suskleidimo greitis nesireguliuoja. Tad per daug kažkokių ultratikslių reguliavimų neišgausi jau vien toj vietoj.
Galų gale iš LT greitai važiuojančių žmonių tikrai ne visi viską supranta ir neitin persistengia su reguliavimais, atranda savo daug maž veikiančias formules ir jas visada taiko...
|
|
|
|
Garis |
parašyta 2013.03.22 14:50
|
Super Administratorius
Pranešimai: 417
Įstojo: 2010.10.14 12:35
|
As manau kad Honda persistenge padarydama toki agresyvu suvedima gale. Eda padangas, ryja kura, slidziu keliu vaziavimas nervingas, nes vairuoja subine i ta puse kuris ratas geresni sukibima turi... Vat idomu kaip ant sauso asfalto, gal irgi geriau butu? Papasakosi paskui kaip pasikeite valdymas su nuliniu suvedimu gale, jeigu nepablogejo ant sauso tai ir man reiks 0 pasidaryt.
Laivavedžių kursai - www.laivavedys.lt
'03 S2000 2.0 VTEC For fun
'11 CX-7 2.2 MZR-CD For family
'96 Pajero 2.8 D For towing
'99 Accord 1.8 VTEC For winter
Kujeju©...
|
|
|
|
Prodrive |
parašyta 2013.03.22 16:33
|
Veteranas
Pranešimai: 198
Įstojo: 2011.11.19 08:53
|
Begalo didelis dekui Pranui uz isamius paaiskinimus ir komentarus. Labai malonu kai kazkas nuosirdziai pataria ir palaiko, lieku skolingas kaip minimum alaus bokala Siokia tokia vairavimo patirti turiu, pasitrynes keleta sezonu keliuose cempionatuose su kartingais, greituminiuose slalomuose ir t.t. Gal ir bus kokiu desimt podiumu. Daugiau maziau viskas megejiskame lygyje. Deja su Honda jokios patirties neturiu. Pradziai pabandysiu sudalyvauti Lietuvos greituminio slalomo cempionate, bent kelis etapus. Rezultatu geru nesitikiu, busiu kol kas nekonkurencingas. Bent jau gausiu daugiau informacijos apie automobili ir kruva malonumo.
Gari, pasistengsiu savo asmeninius ispudzius kiek imanoma objektyviau aprasyti ir pasidalinti.
Redagavo Prodrive 2013.03.22 20:34
|
|
|
|
Prodrive |
parašyta 2013.03.23 08:48
|
Veteranas
Pranešimai: 198
Įstojo: 2011.11.19 08:53
|
Registracija prasidejo. Gal kas kartu? http://www.anello...2013-03-21 |
|
|
|
Maestro |
parašyta 2013.03.23 09:19
|
Narys
Pranešimai: 45
Įstojo: 2012.09.10 19:47
|
Prodrive, o kur vaziuokle reguliavai?
FAT S2000
BMW F31
|
|
|
|
Prodrive |
parašyta 2013.03.23 13:15
|
Veteranas
Pranešimai: 198
Įstojo: 2011.11.19 08:53
|
TRT. Deja galejau rinktis tik kovo 20d. arba balandzio viduri. Kitu laiku nebuvo galimybes. Jei reikia galiu duoti kontakta, susitarsite kada tures svarstykles, kada zmogus gales. |
|
|
|
Maestro |
parašyta 2013.03.23 17:20
|
Narys
Pranešimai: 45
Įstojo: 2012.09.10 19:47
|
Yeap, butu gerai kontaktai, po zaidimu su coil'ais nesu normaliai sureguliaves.
FAT S2000
BMW F31
|
|
|
|
PSasnauskas |
parašyta 2013.03.26 16:41
|
Veteranas
Pranešimai: 106
Įstojo: 2011.02.23 16:03
|
Na jei būtum kokį ArtKart ar LKČ važiavęs tai vien apie padangas jau daug info būtum surinkęs.
Bet kėbulinis automobilis iš principo yra visiškai kitoks, ir sako, jei treniruojies ant kartingo, ant kėbulinio vairavimas negerėja.
Šiaip manau daug naudingiau yra važiuoti visokius Trackday.
Kodėl? Nes kaip minimum praleidi daugiau laiko važiuodamas, kas yra labai svarbu. Be to gali momentais ir atsikvėpt, susireguliuot kažką. Pasitaisyt kažką.
Gali važiuot ir labai greit ir nelabai greit ir t t.
O jeigu jau slalome važiuot, tai manau kad važiuoklės reguliavimai ten itin agresyvūs, nes automobiliui užkaitint iki darbinių temp pakankamai mažai laiko, bet ir pats važiavimas trumpas. Padangas taip pat reik rinktis minkštas arba vidutines.
Slalome daug kas kitaip.
Pvz man asmeniškai kad atrast greitą važiavimą reik nemažai laiko priprast prie technikos, padangų ir dangos subtilybių, net elementariai prie pedalų, vairo, bėgių rankenos ir mašinos gabaritų priprast. Tad jei būna 20-40 min treniruotės prieš kažkokį trasos renginį, man jos visos būna į naudą, o be jų nelabai kokie rezultatai būtų.
Slalome faktiškai iš kart turi važiuot geru tempu
|
|
|
|
Prodrive |
parašyta 2013.04.09 19:39
|
Veteranas
Pranešimai: 198
Įstojo: 2011.11.19 08:53
|
Prie tos pacios temos, gal kam pravers http://www.s2000....uspension/
+ http://robrobinet...00Info.htm
Redagavo Prodrive 2013.04.16 22:01
|
|
|
|
Prodrive |
parašyta 2013.04.22 16:11
|
Veteranas
Pranešimai: 198
Įstojo: 2011.11.19 08:53
|
Kazkiek teko apsilti ir sudalyvauti greituminiame slalome. Eske valdesi gana puikiai, bet dar ne taip kaip noriu. Turejau keleta vaziavimu ryte (esant slidziai ir saltai dangai) ir keleta vaziavimu i vakara (is viso 14 ratu). Ypatingai saugant automobili ir neperspaudziant su 2-3 sek. rezervu kiekviename rate.
http://www.youtub...e=youtu.be
Planuoju deti anti-bump steer kita tarp balkio ir koloneles ir kietesni stabilizatoriu priekyje. Suvedima darysiu atgal i standarta. Del isvirtimo dar nezinau ar reiktu ji didinti. Trys padangos liko kaip naujos, o va galines desines puses isorinis krastas siek tiek pasidevejo (o viso labo tik du posukiai i kaire )
Redagavo Prodrive 2013.04.26 13:21
|
|
|
|
WooD |
parašyta 2013.04.23 14:34
|
Ekspertas
Pranešimai: 354
Įstojo: 2011.10.03 11:06
|
Buvau pries pietus uzvaziaves paziuret kas ten vyksta, bet tik 5 ar 6 auto tuo metu vazavo.
Trasa tikrai greita atrode, matosi ir is tavo filmuko.
Kaip padangos, dziaugiesi jomis? Man rodos tau tikrai turksta galinio sparno tokiems renginiams |
|
|